Prawda o sprzedaży nowych produktów

Prędkość sprzedaży (ang. salesvelocity) to wskaźnik, który obrazuje szybkość osiągania dochodów z nowowprowadzonego produktu.
Zazwyczaj wykresy sprzedaży nowego produktu ukazują gwałtowny wzrost, za którym pojawia się drastyczny spadek. Dzieje się tak, ponieważ początkowo handlowcy docierają szybko i z niewielkim wysiłkiem do 10% kupujących, którzy lubią nowości i od razu są zainteresowani nowym produktem.
Kiedy jednak sprzedawca napotyka pozostałe 90%, wysiłek, by sprzedać zupełnie nieznany produkt, wydaje się zbyt duży i mało opłacalny. Przez to transakcje wydłużają się i są bardziej złożone. Zespół ds. sprzedaży zaczyna rozglądać się za innymi produktami z portfela firmy, których sprzedaż zapewni im osiągnięcie wymaganych od nich wyników.

Aby temu przeciwdziałać musisz wykonać te kilka kroków:
-Poznaj swoją grupę docelową
-Zrozum cykl zakupowy
-Zidentyfikuj opór sprzedawców
-Zwiększ świadomość nabywców
-Opracuj narzędzia sprzedaży
-Opracuj narzędzia sprzedaży
-Sprytnie pomagaj i wspieraj zespół
-Opracuj materiały szkoleniowe dla sprzedawców
-Analizuj wyniki
-Przeprowadź szkolenie na temat gotowości do sprzedaży

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *