Wprowadzanie produktu na 6 czyli 6 zasad wprowadzania produktów na rynek cz.2

Gdzie nie sprzedasz?

Nie sprzedasz się wszędzie. Niestety, musisz być świadomy tego, że w sieciowych sklepach spożywczych typu Żabka obowiązują tzw. indeksy. Polega to na tym, że właściciel lub ajent takiego sklepu nie może sobie wrzucać na półki dowolnego towaru ot tak – musi go brać z centralnej dystrybucji. Tyle, że indeksy te najczęściej dotyczą artykułów typu nabiał czy pieczywo, które nie mogą przyjechać z centrali (lub też jest to nieopłacalne). Właściciele sklepów sieciowych rzadko kiedy decydują się na wstawienie towaru na własną rękę gdyż obawiają się, że kar umownych – po prostu przyjeżdża kontroler, widzi „nielegalny” produkt, a właściciel sklepu dostaje karę. A Twój napój? Po prostu znika wtedy z półki.

Social media

Kanałem, dzięki któremu można dotrzeć do potencjalnych klientów są social media, a zwłaszcza Facebook i Instagram. Ze względu na liczbę użytkowników mediów społecznościowych nie należy ich ignorować, zarówno przy wprowadzaniu nowości na rynek, ale również w prosperujących firmach z dobrze znaną ofertą. W obszarze Facebooka, działania powinny być prowadzone dwojako: zarówno od strony contentu na fanpage’u, jak i z wykorzystaniem reklam Facebooka. Ważne by działania na profilu facebookowym były systematyczne, gdyż w przeciwnym wypadku nie wzbudzi to zainteresowania nowych użytkowników lub nie utrzyma fanów na dłużej. Samo prowadzenie fanpage’a raczej nie zapewni nam sukcesu. Posty w zdecydowanej większości docierają do osób, które już zetknęły się z firmą i kliknęły „Lubię to!”, a nie do końca o to nam chodzi. Potrzebne jest dotarcie do zupełnie nowych użytkowników, którzy jeszcze nie znają oferowanego produktu/usługi. Umożliwiają to reklamy Facebook Ads. W systemie reklamowym Facebooka, dostępnych jest kilka formatów reklamowych, które dobierać należy w zależności od celu, który chcemy osiągnąć.
W przypadku nowego produktu/usługi na rynku wskazane jest równoczesne stosowanie reklam zachęcających do przejścia na stronę internetową oraz reklam nakierowanych na polubienia fanpage’a. Jeśli celem kampanii będzie przejście bezpośrednio na witrynę, pamiętać należy o odpowiednim skonstruowaniu strony lub landing page’a.
Na witrynie powinny pojawić się szczegółowe informacje na temat oferty. Ponadto w przypadku produktów należy rozważyć opcję zamówienia go bezpośrednio przez stronę. W przypadku kampanii nakierowanej na polubienia, powiększamy „bazę” fanów, którym możemy się później przypominać postami na fanpage’u – nawet bezpłatnie, dzięki zasięgowi organicznemu. Dlatego też, najlepiej prowadzić równoległe działania na profilu i płatne reklamy. Kolejnym portalem, który warto włączyć do strategii jest Instagram. Tutaj króluje głównie przekaz graficzny, dlatego powinno się o nim pomyśleć zwłaszcza wtedy, gdy mamy bogate zasoby materiałów graficznych lub istnieje możliwość wykonywania na bieżąco zdjęć. Kolejnym kanałem, który pomoże dotrzeć do świadomości klientów z zupełnie nowym produktem lub usługą, jest dobrze znany nam wszystkim YouTube. Na podstawie badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI/Gemius, liczba internautów korzystających z YouTube to ponad 1,8 mln, a zasięg portalu wśród polskich użytkowników internetu wynosi 76,07% (dane z lipca 2015 roku). Takiego medium nie można zlekceważyć. Podobnie jak w przypadku AdWords, na YouTube istnieje możliwość dokładnego targetowania reklam po cechach demograficznych użytkowników, po ich zainteresowaniach, obszarze geograficznym, na którym przebywają, a także na słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy Zaletą tego kanału są dość niskie stawki za obejrzenie reklamy oraz ogromny zasięg portalu. Wadą z kolei mogą być koszty, które wiążą się z produkcją filmu, chociaż będzie to zależne głównie od scenariusza jaki przyjmiemy. Niemniej jednak powinno się poważnie pomyśleć o tym kanale tworząc zintegrowaną strategię promocyjną.

Social media

Social Media Kanałem, dzięki któremu można dotrzeć do potencjalnych klientów są social media, a zwłaszcza Facebook i Instagram. Ze względu na liczbę użytkowników mediów społecznościowych nie należy ich ignorować, zarówno przy wprowadzaniu nowości na rynek, ale również w prosperujących firmach z dobrze znaną ofertą. W obszarze Facebooka, działania powinny być prowadzone dwojako: zarówno od strony contentu na fanpage’u, jak i z wykorzystaniem reklam Facebooka. Ważne by działania na profilu facebookowym były systematyczne, gdyż w przeciwnym wypadku nie wzbudzi to zainteresowania nowych użytkowników lub nie utrzyma fanów na dłużej. Samo prowadzenie fanpage’a raczej nie zapewni nam sukcesu. Posty w zdecydowanej większości docierają do osób, które już zetknęły się z firmą i kliknęły „Lubię to!”, a nie do końca o to nam chodzi. Potrzebne jest dotarcie do zupełnie nowych użytkowników, którzy jeszcze nie znają oferowanego produktu/usługi. Umożliwiają to reklamy Facebook Ads.
W systemie reklamowym Facebooka, dostępnych jest kilka formatów reklamowych, które dobierać należy w zależności od celu, który chcemy osiągnąć. W przypadku nowego produktu/usługi na rynku wskazane jest równoczesne stosowanie reklam zachęcających do przejścia na stronę internetową oraz reklam nakierowanych na polubienia fanpage’a. Jeśli celem kampanii będzie przejście bezpośrednio na witrynę, pamiętać należy o odpowiednim skonstruowaniu strony lub landing page’a. Na witrynie powinny pojawić się szczegółowe informacje na temat oferty. Ponadto w przypadku produktów należy rozważyć opcję zamówienia go bezpośrednio przez stronę.
W przypadku kampanii nakierowanej na polubienia, powiększamy „bazę” fanów, którym możemy się później przypominać postami na fanpage’u – nawet bezpłatnie, dzięki zasięgowi organicznemu.
Dlatego też, najlepiej prowadzić równoległe działania na profilu i płatne reklamy. Kolejnym portalem, który warto włączyć do strategii jest Instagram. Tutaj króluje głównie przekaz graficzny, dlatego powinno się o nim pomyśleć zwłaszcza wtedy, gdy mamy bogate zasoby materiałów graficznych lub istnieje możliwość wykonywania na bieżąco zdjęć. Kolejnym kanałem, który pomoże dotrzeć do świadomości klientów z zupełnie nowym produktem lub usługą, jest dobrze znany nam wszystkim YouTube.
Na podstawie badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI/Gemius, liczba internautów korzystających z YouTube to ponad 1,8 mln, a zasięg portalu wśród polskich użytkowników internetu wynosi 76,07% (dane z lipca 2015 roku). Takiego medium nie można zlekceważyć.
Podobnie jak w przypadku AdWords, na YouTube istnieje możliwość dokładnego targetowania reklam po cechach demograficznych użytkowników, po ich zainteresowaniach, obszarze geograficznym, na którym przebywają, a także na słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy Zaletą tego kanału są dość niskie stawki za obejrzenie reklamy oraz ogromny zasięg portalu.
Wadą z kolei mogą być koszty, które wiążą się z produkcją filmu, chociaż będzie to zależne głównie od scenariusza jaki przyjmiemy. Niemniej jednak powinno się poważnie pomyśleć o tym kanale tworząc zintegrowaną strategię promocyjną.

Blogerzy – influencerzy

Niestandardowym rodzajem promocji, przed którym jednak wielu przedsiębiorców czuje lęk, jest współpraca z blogerami czy vlogerami. Może ona przybierać różne formy. Pierwszą, najczęściej wykorzystywaną, jest test produktu, czyli przekazanie produktu do wypróbowania i zrecenzowania. Inną możliwością jest przeprowadzenie wspólnej akcji, konkursu, eventu.
Przykład: Blogerka Mumandthecity.pl i jej perypetie z prasowaniem nowym żelazkiem Philipsa. Post o intrygującym tytule, łatwej i przyjemnej treści z otagowanym linkiem do produktu, dzięki czemu można łatwo śledzić efekty akcji. Dodatkowo, by poszerzyć zasięg zainwestowano w post sponsorowany na Facebooku. Potencjał blogerów, vlogerów czy youtuberów jest spory i jeszcze stosunkowo mało wykorzystywany. Szkoda, bo lubiany bloger/vloger/youtuber, bardziej przekonuje ludzi. Niektóre blogi są w stanie osiągnąć naprawdę duże zasięgi i zaangażowanie.

Wprowadzasz swój produkt?

Możesz zacząć od naprawdę małych ilości Zaskoczony…? Myślisz ,że minimum logistyczne to dziesiątki jak nie setki tysięcy sztuk ? Można to zrobić w dużo niższych ilościach. Rozlewnia napojów rozlewusługowy.pl pozwoli wyprodukować napoje od 500 sztuk. Produkcja własnego napoju z naszą pomocą będzie prosta. Znajdziesz u nas wsparcie w: -tworzeniu receptur -opracowaniu technologii produkcyjnej -odświeżeniu oferty produktowej -wprowadzenie nowych smaków według najnowszych trendów konsumencki Mamy także zaprzyjaźnioną firmę FMCG marketing które pomoże w : -brandingu -wprowadzeniu produktu na rynek -ustawieniu reklam w social media oraz na Google Oraz wiele innych

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *